Pořízení nového vybavení vaší kanceláře může stát nemalé peníze a stejně tak její provoz. Denně tisknout celou řadu potřebných dokumentů, papíry mizí stejně rychle jako tonery či cartridge v tiskárnách, dá se ale ušetřit a my vám poradíme jak.
Vybavení z druhé ruky
Na vybavení celé kanceláře můžete významně ušetřit, když se poohlédnete po použitém nábytku i technice. Zejména začínající podnikatelé počítají doslova každou položku na nákladové straně účetní rozvahy. Na internetových i kamenných bazarech přitom můžete nalézt zcela postačující nábytek a nejen ten. Co se týká počítačů a dalšího nutného vybavení, i to můžete pořídit z druhé ruky. Počítače, tiskárny, skartovače a další zařízení, bez kterého se provoz vaší kanceláře neobejde lze pořídit v repasované formě. Nové můžete koupit později, až se vám firma rozjede a vy budete finančně jistější.
Nebojte se repase
Kromě techniky jako takové můžete pořídit i repasované tonery a cartridge. I to vás vyjde výrazně levněji než koupě nových. Do původního obalu vám jednoduše v autorizovaných prodejnách doplní původní toner příslušnou náplní a můžete dál tisknout ve stejné kvalitě. Nutno podotknout, že se jedná nejen o ekonomické, ale také o ekologické řešení a měli by ho využívat i větší podniky, které na nákladech tolik šetřit nemusí.
S papírem úsporně
Když už jsme u té ekologie, stále platí pravidlo, co není nutné tisknout, to netiskněme. Klasické papírové flip charty mohou nahradit tabule a fixy a tam, kde není potřeba mít dokument v tištěné podobě, postačí elektronická podoba. Poznámkové bloky v dnešní době trochu představují kancelářské dinosaury, máte-li k dipozici chytrá zařízení, naučte sebe i své zaměstnance více je využívat a používání papíru tak eliminujte na minimum. V dnešní době už přece existují i bankovní elektronické služby na nejvyšší úrovni, žádné tištěné smlouvy, žádné tištěné výpisy z účtu, tak proč nezačít i u vás a vaší kanceláře?