Hodláte prodávat nemovitost? Pak vězte, že základem úspěšného prodeje je dobře znát tržní cenu své nemovitosti.
Vy si samozřejmě můžete představovat za svůj majetek jakoukoliv sumu, ta však mnohdy s tržním odhadem nekoresponduje. Zejména tehdy, pokud jste v daném oboru laiky. Jestliže si určíte cenu sami a kupující ji bude hned akceptovat, tak to už je podezřelé. Může se totiž stát, že prodáváte takzvaně „pod cenou“. Na druhé straně se může kupec vašim požadavkům vysmát, že jsou nereálné. A když se žádný zájemce neobjeví, tak začnete cenu snižovat. To však bude pro ostatní znamení, že buď s vaší nemovitostí je něco v nepořádku, anebo, že jste původní cenu výrazně nadsadili. A řešit všechny tyto hodnotové záležitosti seriózně vám pomůže realitní makléř.
Znát tržní cenu nemovitosti je prostě základem úspěšného prodeje
A představte si, že odhad tržní ceny nemovitosti můžete poměrně rychle získat přes internet, a jste-li přímo majitelem dané nemovitosti, tak i zdarma. Kdo majitelem není (majiteli jsou třeba rodiče, ale o stanovení odhadu žádá syn), zaplatí symbolickou částku 490 Kč. Odhad bude vycházet z reálných dat a podkladů, které vy sami vyplníte do formuláře, jenž je uveden na webových stránkách realitního makléře Filipa. Tak, co takové službě říkáte?
Nepodceňujte realitní marketing
Změny v marketingu a v digitální transformaci se stále víc odrážejí na způsobu, jakým se dnes nemovitosti prodávají. Pokud chcete prodat nemovitost efektivně, realitní marketing není radno podceňovat. Prodej je v dnešní době mnohem náročnější a stojí majitele nemovitosti spoustu úsilí i trpělivosti.
Dnes už se neprodává jen výměra domu a jeho stav, ale noví majitelé chtějí vědět vše o dané lokalitě, možnostech vyžití, občanské vybavenosti, o školách i zdravotnických zařízeních. Chtějí si prostě představit svůj budoucí život ve všech souvislostech. Pokud si nejste jistí, že tohle všechno dokážete pro potencionální kupce připravit, obraťte se raději na realitního makléře. Pro něj je to jeho běžná profesní záležitost a věřte, že svou práci odvede dobře. Připraví fotografie, natočí video, zapojí sociální sítě. Je totiž i v jeho zájmu vaši nemovitost výhodně prodat, protože jeho odměnou jsou zpravidla procenta z kupní ceny.